Další marvelovka je tu, a to v podobě hrdiny velikosti mravence. Dlouho očekávaný snímek Peytona Reeda přišel do kin teprve 16. února a už překonává milníky s utrženými 304 miliony dolarů. Tento přírůstek čtvrté fáze Marvel univerza je zasazen výhradně do říše kvant – která je ve filmu popisovaná jako „miniaturní vesmír skrytý pod tím naším”. Divák je proto spolu s hlavními hrdiny vržen do zcela nové perspektivy.
Příběh nabírá otáček, když se dceři Scotta Langa, Cassie (Kathryn Newton) podaří vytvořit zařízení vysílající signál do říše kvant. Celá záležitost se ale zvrtne, když jsou naši hrdinové doslova a do písmene vtaženi do děje právě Cassiiným vynálezem. Tady začíná ta pravá švadna. Ani jedna z postav totiž neví, jak se dostat zpět. Jediný, kdo se v říši kvant orientuje, je Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer), která zde, jak jsme se dozvěděli v předchozím filmu, strávila třicet let. Situaci nepomůže ani skutečnost, že od chvíle jejich „příchodu“ jsou napříč celou říší naháněni hlavním záporákem – dobyvatelem Kangem (se kterým jsme se též setkali již v seriálu Loki). Proč jsou loveni, ptáte se? To by byl spoiler.
Co se celkového zpracování týče, minimálně CGI říše kvant bylo nadmíru impozantní. Výkon Jonathana Majorse coby Kanga byl též velice působivý Tady za mě však pozitiva končí. Film měl veliký potenciál, když vezmeme v potaz zasvěcení diváka do úplně nového prostředí. Všechen tento potenciál byl však zadupán do země přebytečnými konflikty mezi hlavními postavami, lacinými vtipy a znovu oživenou postavou, ke které opravdu raději není co dodat. Film postrádal celkové napětí, všechny problémy se vyřešily ještě dříve, než přišly. Co ale drásá srdce, je nepříliš poutavý soundtrack – a to si v traileru vedli tak dobře!
Když tento film porovnám s tím prvním ze série Ant-man, nedává mi smysl. Jak je možné, že nechali bývalého pracovníka Baskin Robbins bojovat s dobyvatelem mnohovesmíru? Tuto recenzi proto uzavřu prohlášením, že MCU mě v poslední době nepřestává udivovat.
Penelope